"راهنمای سفر"

  • هاستل چیست؟

    هاستل چیست؟

    اگر از قشر متوسط جامعه باشید و در عین حال علاقه بسیار زیادی به مسافرت و گشت و گذار در نقاط مختلف جهان داشته باشید، قطعا باید با هاستل ها آشنا شوید.
    -
    hostel
    ... بیشتر بخوانید
  • حقایقی جالب درباره فرودگاه ها، شرکت های هواپیمایی و سفر های هوایی

    حقایقی جالب درباره فرودگاه ها، شرکت های هواپیمایی و سفر های هوایی

    به ازای هر۵۰ نفر مسافر باید یک میهماندار در هواپیما وجود داشته باشد.
    -
    airport
    ... بیشتر بخوانید
  • باید ها و نباید های سفر به خارج از کشور

    باید ها و نباید های سفر به خارج از کشور

    سفر یکی از لذت بخش ترین لحظات زندگی است و فرد با سفر به مناطق مختلف، تجربیات جدیدی را به دست می آورد.
    -
    bayad va nabayad hae parvaz khareji
    ... بیشتر بخوانید
  • دانستنیهای هواپیما و پرواز

    دانستنیهای هواپیما و پرواز

    امروزه سفر با هواپیما و سفرهای هوایی به بخش اصلی و لاینفک مسافرت تبدیل شده و وقتی می خواهیم برای سفر برنامه ریزی کنیم، کسب اطلاعات در مورد پرواز و رزرو بلیط یکی از اصلی ترین و ضروری ترین مراحل هر سفری شده است. سفر هوایی امکان مسافرت به آن سوی آب ها را فراهم کرده و باعث تسهیل در سفر و ترویج صنعت گردشگری شده است. اکثر ما تا به حال سفر با هواپیما را تجربه کرده ایم و برخی نیز بنا به اقضای کار و زندگی دایما از پرواز هوایی برای جابجایی استفاده می کنند. پرواز با هواپیما تجربه ای شگفت انگیز است و حقایق جالبی نیز در مورد این نوع پرواز وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. در این مطلب قصد داریم در مورد برخی دانستنی جالب و جذاب در مورد هواپیما صحبت کنیم.
    -
    danestani ha
    ... بیشتر بخوانید
  • چگونه ویزای شینگن بگیریم؟

    چگونه ویزای شینگن بگیریم؟

    شینگن قراردادی است که در سال ۱۹۸۵ بین ۲۶ کشور اروپایی امضا شد تا افرادی که ساکن این کشورها هستند بتوانند بدون نیاز به اخذ ویزا از مرزهای یکدیگر عبور کنند. ۲۶ کشوری که شامل این قرارداد می‌شوند، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوونی، چک، ایسلند، مالت، یونان، لیختن‌اشتاین و سوئیس هستند که شرایط اخذ ویزا از آن‌ها یکسان است و با اجازه ورود به یکی از این کشورها می‌توان در مناطق دیگر هم طبق تاریخ اعلام‌شده در ویزای شینگن اقامت داشت، از طرفی دیگر اعضای این قرارداد به کسانی که ساکن یا تابع کشورهای استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، مالزی و تعدادی از کشورهای قاره‌ی آمریکای جنوبی هستند این اجازه را می‌دهد که بدون گرفتن ویزای شینگن به مدت حداکثر ۹۰ روز به هرکدام از این ۲۶ کشور سفر کنند.
    -
    schengen
    ... بیشتر بخوانید
  • سفرهای خارجی بدون ویزا

    سفرهای خارجی بدون ویزا

    سفر های خارجی بدون ویزا با نزدیک شدن به ایام نوروز و تعطیلات سال جدید، سور و سات رفتن به سفر و گذراندن تعطیلات خود به نقاط مختلف جهان رنگ و بوی تازه ای به خود می گیرد. اما آمادگی برای اینگونه سفر ها تنها به خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خلاصه نمی شود و باید پیش از سفر برای اخذ ویزا کشور مقصد نیز اقدام شود. نکته قابل توجه و شادی بخش این است که مسافران ایرانی برای سفر به تمام کشورهای خارجی نیاز به اخد ویزا نداشته و می توانند تنها با در دست داشتن گذرنامه از مرز های زمینی و هوایی به این کشور ها سفر کنند.
    -
    visa
    ... بیشتر بخوانید
  • چند ترفند ساده برای کوتاه کردن انتظار دریافت چمدان در پرواز

    چند ترفند ساده برای کوتاه کردن انتظار دریافت چمدان در پرواز

    حضور در سالن انتظار چمدان ها، بی تردید یکی از ناخوشایندترین بخش سفرهای هوایی بوده و این موضوع که چمدان شما یکی از آخرین چمدان های موجود در نوار نقاله باشد بسیار آزار دهنده است. اگر می خواهید در سفرهای هوایی خود قبل از همه و به عنوان نخستین نفرات، چمدان های خود را تحویل بگیرید، با وبلاگ دکتر تیکت همراه باشید.
    -
    tarfand
    ... بیشتر بخوانید
  • آداب سفرهای هوایی و چگونگی رفتار در هواپیما

    آداب سفرهای هوایی و چگونگی رفتار در هواپیما

    سفر با هواپیما از همان زمان که وارد فرودگاه می شوید آغاز شده و شما از همان لحظه که به سمت تحویل بار و چک شدن می روید باید بدانید که چگونه این مراحل طی می شوند . اشخاصی که برای بار اول در این موقعیت قرار می گیرند به نوعی استرس و اضطراب از ناآگاهی در آنها ایجاد میشود که با دانستن نکاتی که در ادامه برایتان خواهیم گفت رفع می گردد.
    -
    adab
    ... بیشتر بخوانید
  • ترمینال های فرودگاه مهرآباد

    ترمینال های فرودگاه مهرآباد

    این مقاله دقیقا به شما می‌گوید که پروازهای ورودی و خروجی ایرلاین‌های مختلف از کدام ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد انجام می‌شوند.
    -
    mehrabad
    ... بیشتر بخوانید
  • کالاهای ممنوع فرودگاه امام خمینی

    کالاهای ممنوع فرودگاه امام خمینی

    فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران امروزه میزبان پروازهای خارجی است و اغلب مسافرانی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند و یا می خواهند از کشوری دیگر به ایران بیایند باید از این فرودگاه استفاده نمایند.
    -
    emam khomeini
    ... بیشتر بخوانید