ویزای کانادا

۱۳۹۹ ۳۰ تیر

 ویژگی‌های اخذ ویزای کانادا

ویژگی اخذ ویزای توریستی کانادا:

۱. ورود بدون محدودیت: با ویزای توریستی کانادا می‌توانید بدون محدودیت به این کشور وارد شوید. منظور از محدودیت، تعداد دفعات ورود به خاک کانادا می‌باشد.

۲. ورود از کلیه مرزها: دارندگان ویزای توریستی کانادا می‌توانند از تمامی مرزهای زمینی و هوایی وارد این کشور شوند.

۳. اقامت طولانی مدت: هر باری که با ویزای توریستی وارد کانادا می‌شوید، می‌توانید تا ۶ ماه اقامت داشته باشید.

۴. امکان اقامت مجدد بدون فاصله زمانی: هر زمان که ۶ ماه اقامت شما به پایان برسد، نیازی به خروج طولانی مدت نیست. شما برای اقامت ۶ ماه بعدی خود می‌توانید فقط چند ساعت از خاک کانادا خارج شوید.

۵. امکان ورود به ۲۵ کشور بدون نیاز به اخذ ویزا: کانادا، انگلیس (به صورت ترانزیت)، مکزیک، کاستاریکا، پاناما، آنتیگوا، کوبا، دومینیکن، مراکش و عمان از جمله کشورهایی هستند که با ویزای کانادا می‌توانید وارد خاک‌شان شوید.

۶. برابر بودن مدت اعتبار ویزا با اعتبار پاسپورت: از مهم‌ترین امتیازات ویزای توریستی کانادا می‌توان به برابر بودن اعتبار ویزا با اعتبار پاسپورت متقاضی اشاره کرد. به طور مثال، در صورتی که پاسپورت شما دارای ۳ اعتبار باشد، ویزای توریستی کانادای شما نیز دارای ۳ سال اعتبار است. حداکثر اعتبار ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان ۵ سال می‌باشد.

 

مزایای اخذ ویزای تحصیلی کانادا:

ویزای تحصیلی کانادا به علاوه مزایای گفته شده در بالا، دارای امتیازات زیر نیز می‌باشد:

۱. امکان دریافت اقامت پس از اتمام تحصیل: پس از اتمام تحصیل در کانادا (به خصوص در شهر کبک)، شما می‌توانید از دولت کانادا درخواست اقامت دائم کنید. توجه داشته باشید که این فقط در صورت تحصیل می‌باشد و شامل دوره های علمی و آموزشی کوتاه مدت نمی‌شود.

۲. اجازه کار در کانادا همزمان با تحصیل: با توجه به دوره و رشته انتخابی، می‌توانید در کانادا کار کنید. شرایط کار در کانادا با ویزای تحصیلی کاملا به رشته و مقطع تحصیلی شما بستگی دارد.

 

مزایای اخذ ویزای کاری کانادا:

به علاوه مزایایی که برای ویزای توریستی کانادا در بالا عنوان کرده‌ایم، ویزای کاری کانادا فقط دارای یک مزیت برتر است و آن هم امکان دریافت اقامت دائم و شهروندی از سوی دولت کاناداست. در صورتی که بازه زمانی ویزای کاری کانادا شما بیشتر از ۱ سال باشد، می‌توانید اقدام به دریافت اقامت دائم و شهروندی بکنید.

 

مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا:

 مدارک هویتی:

- اصل پاسپورت متقاضی با حداقل ۶ ماه اعتبار به همراه کلیه پاسپورت‌های قدیمی و یا کارت‌های پرواز یا بلیط هواپیما

- یک قطعه عکس رنگی ۳.۵ * ۴.۵ با پس زمینه سفید (عکس باید در ۶ ماه اخیر گرفته شده باشد.)

- ترجمه شناسنامه متقاضیان

- ترجمه سند ازدواج (در صورت همسفر بودن با همسر)

- ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل (در صورت همسفر بودن فرزندان)

- تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی (گروه مسافرتی ویزالند برای شما تکمیل می‌کنند)

- ترجمه رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند. رضایت نامه باید از سوی کسی باشد که آن‌ها را همراهی نمی‌کنند.

مدارک مالی:

- گردش حساب ۴ ماهه متقاضی به همراه مهر و امضا شعبه صادر کننده.

- نامه تمکن مالی به دلار کانادا به همراه مهر و امضا شعبه صادر کننده و مهر شبه ارزی بانک.

- در صورتی که گواهی سپرده بلند مدت، گواهی خرید سهام و یا اوراق بهادار و یا سند اتومیبل و اجاره نامه دارید نیز ارائه دهید.

- مدت اعتبار گواهی تمکن مالی و گردش حاسب، یک ماه می‌باشد.

- ترجمه اسناد ملکی در صورت وجود (اختیاری)

 

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا:

ارائه برنامه تحصیلی (study plan): متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا باید برنامه تحصیلی خود را در کشور کانادا به افسر ویزای این کشور ارائه دهند. در این برنامه تحصیلی، باید رشته تحصیلی مورد نظر، دانشگاه انتخابی، محل اقامت و همچنین اهداف پس از تحصیل نیز برای افسر ویزای تحصیلی کانادا مشخص شود.

 گواهی اشتغال به تحصیل (در صورتی که دانشجو هستید): اگر دانشجو هستید و قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید، باید از دانشگاه فعلی خود یک گواهی اشتغال به تحصیل برای سفارت کانادا درخواست کنید. گواهی اشتغال به تحصیل نیز، باید به صورت رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود.

ترجمه آخرین مدرک تحصیلی و آخرین ریز نمرات: پشت برگه آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات تان را مرجع صدور آن باید مهر کند و پس از ممهور شدن، باید به صورت رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود.

 

مدارک لازم برای ویزای کاری کانادا:

گواهی سلامت جسمانی: متقاضیان ویزای کاری کانادا علاوه بر انجام آزمایشات ایدز، هپاتیت، سل و کلیه بیماری‌های واگیر دار، باید یک سری آزمایشات مربوط به سلامت جسمانی که سفارت کانادا از آن‌ها درخواست می‌کند را نیز انجام دهند و جواب آن‌ها را به همراه دیگر مدارک مورد نیاز، برای سفارت کانادا ارسال کند.

 گواهی عدم سوء پیشینه: متقاضی ویزای کانادا نباید هیچگونه سوء پیشینه‌ای به خصوص در زمینه‌های مواد مخدر و موارد مربوط به حقوق بشر داشته باشد. گواهی سو پیشینه، باید به توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود و همراه دیگر مدارک برای سفارت کانادا ارسال شود.

ارائه مدرک زبان با توجه با ایالات انتخابی: متقاضیان ویزای کاری کانادا، باید برای کار در ایالت‌های انگلیسی زبان، مدارک زبان آیلتس ۷ به بالا و برای کار در ایالت‌های فرانسوی زبان، مدارک B2 و یا بالاتر را به افسر ویزا ارائه کنند.

 

تصاویر مرتبط

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
0 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.