جاذبه های رم

۱۳۹۹ ۱۵ آبان

کلوسئوم

کلوسئوم، مهمترین و شاید مشهورترین جاذبه‌ گردشگری رم است. این بنا، آمفی‌تئاتری است با معماری بی‌نظیر، که در واقع تجلی‌بخش هنر ایتالیایی‌ها و یادآور نبردهای گلادیاتورها در گذشته‌های دور است. این بنا که از سال ۸۰ میلادی تاکنون صدمات زیادی دیده، همچنان نمادی از بزرگی و شکوه امپراطوری رم باقی مانده.

 

موزه واتیکان

در حوالی کلیسای سنت پیتر، موزه واتیکان قرار دارد که یکی از بهترین موزه‌های دنیاست. مقبره‌ تمام پاپ‌های گذشته و کلیسای کوچک «سیستین» در این موزه قرا دارد. در کلیسای سیستین، به بالا که نگاه کنید، سقف و دیوارهایی اعجاب‌انگیز و پر از نقاشی‌های مذهبی معروفی مثل آفرینش آدم، داستان زندگی حضرت موسی و حضرت عیسی می‌بینید که همه از شاهکارهای میکل آنژ هستند.

 

رومن فروم

«رومن فروم» یا میدان اصلی رم که روزگاری میدان اصلی و مرکز بازرگانی، سیاسی و مذهبی شهر رم محسوب می‌شده و محل برگزاری بیشتر جشن‌های روم باستان، نشست‌ها، جشنواره‌ها و مهمانی‌های رومی بوده. در اطرافش خرابه‌هایی از ساختمان‌های دولتی، طاق «سپتیموس سوروس»، معبد «ساترن»، طاق «تایتوس» و «خانه وستال‌ها» را دارد .

 

کلیسای سنت پینتر

کلیسای سنت پیتر بزرگترین کلیسای دنیاست که آن را نه فقط به دلایل مذهبی، بلکه به این خاطر که یکی از شاهکارهای میکل‌آنژ است، می شناسند. این کلیسای مستقر در واتیکان ، مجسمه‌ها و نقاشی‌های زیادی از هنرمندان معروف ایتالیایی دارد و بیشتر شبیه یک موزه گالری است.

 

قلعه سن آنجلو

قلعه سن آنجلو  که بر روی رودخانه‌ بسیار زیبای شهر رم  قرار گرفته، بنایی است عجیب و دایره ای شکل که ابتدا مقبره‌ امپراطور «هادریان» بوده ولی بعدها به گذرگاه مخفی پاپ و درنهایت به زندان تبدیل شد.

 

تصاویر مرتبط

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
0 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.