جاذبه های گردشگری اتریش

۱۳۹۹ ۱۵ آبان

قصر هُفبورگ اتریش

در شهر وین مجموعه کاخ سلطنتی با 2600 اتاق، 18 ساختمان و 19 حیاط وجود دارد که یکی از زیباترین قصرهای اتریش محسوب می‌شود. در گذشته تمام این قصر باشکوه مورد استفاده خاندان سلطنتی هابسبورگ Habsburg بود ولی امروز رئیس‌جمهور اتریش در قسمتی از قصر به عنوان دفتر کار و ملاقات رسمی استفاده می‌کنند.این کاخ از حدود 700 سال قبل تا به امروز محل حکومتی مقامات اتریش بوده است. از سال ۱۴۲۸ تا ۱۵۸۳ و از سال ۱۶۱۲ تا ۱۸۰۶ این کاخ، محل سلطنت امپراتوری روم بود و از سال ۱۹۱۸ به بعد حکومت رسمی و پادشاهی امپراتور اتریش ایجاد شده و در این مکان مستقر شد. از معروف ترین بخش‌های مجموعه کاخ های هوفبورگ کلکسیون آلات موسیقی سنتی می‌باشد که در کاخ جدید احداث شده است. در این موزه مجموعه ای از قطعات منحصربه فرد موسیقی از دوره رنسانس مانند کلاویکوردهای قدیمی، میز پیانوی متعلق به جوزف هایدن، پیانوی بزرگ تقدیم شده به بتهوون و یک پیانوی اتریشی نگهداری می‌شود.

 

 

کاخ شون‌برون 

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی اتریش کاخ شون‌برون می باشد که با درخواست همسر امپراتور فردیناند دوم ملقب به آراگون در سال 1642 بنا شد. دیوارهای شون‌برون با سطوحی سفید رنگ و طلاکوب پوشیده شده است و تمام اتاق‌ها تزئینات فوق العاده چشم نواز به سبک معماری روکو دارند. این کاخ بیش از 1441 اتاق دارد که گردشگران فقط می توانند از 45 اتاق آن بازدید کنند. تالارهای خصوصی ملکه سیسی، سالن آرایش ملکه، اتاق ماریه آنتونیه Marie Antoinette، باغ شاهزاده پریوی Privy و نارنجستان مهمترین بخش‌های کاخ شون‌برون دارند.مهم‌ترین ویژگی کاخ بزرگ شون‌برون ساده بودن بخش هایی از کاخ است که مربوط به خاندان سلطنتی می باشد. یکی از زیباترین اشیای موجود در کاخ شون‌برون، لوسترهای بسیار بزرگ کاخ می‌باشد که در تالارها و اتاق‌های مختلف نصب شده‌اند.

 

 

موزه تاریخ و هنر وین

موزه تاریخ هنر وین در کاخ زیبایی ساخته شده است، این ساختمان به شکل مستطیل می باشد و ارتفاع گنبد هشت‌ضلعی آن به 60 متر می‌رسد. دیوارهای داخل کاخ‌ها نیز با طلا، سنگ‌های مرمر، گچ و نقاشی‌های زیبا تزئین شده است. این موزه در سال 1891 میلادی توسط امپراتور فرانتس ژوزف مَن بنا شد و کلکسیونی از آثار هنری، نقاشی‌های اهدایی و اشیای تاریخی به غنیمت گرفته شده در موزه نگهداری می‌شود. موزه تاریخ وین را می توان از بهترین نمونه های موزه‌ هنرهای تزئینی و معماری در جهان دانست. خوب است بدانید که بیشتر اشیای گردآوری شده در موزه مربوط به دودمان هابسبورگ است که در آنها آثاری همچون مجموعه‌های پرتره و زره فردیناند تیرول، مجموعه‌های رودلف دوم و مجموعه نقاشی لئوپولد ویلهلم قرار دارند. از جمله آثار این موزه، برج بابل و شکارچیان در برف (اثر پیتر بروگل) و هنر نقاشی (اثر یوهانس فرمیر) هستند.

 

 

کلیسای جامع سنت استفان اتریش ​

این کلیسای باشکوه بر روی ویرانه‌های دو کلیسای خیلی قدیمی‌تر به دستور شاه رودولف چهارم Rudolf IV ساخته شد.خوب است بدانید که تمام نمای بیرونی ساختمان کلیسای جامع سنت استفان از بیرون سفید رنگ بود که در سال‌های اخیر به دلیل آلودگی هوا رنگ نمای کلیسا از سفید به طوسی تغییر کرد. سقف کلیسا نیز با طرح‌های زیبای کاشی‌کاری و با طرحی که نماد امپراتوری وین می‌باشد، پوشیده شده است. برای سقف کلیسا 25000 کاشی به صورت طراحی زیگ زاگی نصب شده اند. کلیسا سنت اشتفان مستطیل شکل است و حدود 107 متر طول و 34 متر عرض دارد و بلندترین مناره کلیسا 136 متر می‌باشد. همانطور که می‌دانید سبک معماری کلیسای سنت استفان رومانسک می‌باشد که یکی از سبک های معماری اروپایی در قرن 11و 12 میلادی محسوب می شود. از مهمترین ویژگی‌های سبک معماری رومانسک می‌توان به ستون‌های کلفت و بلند، بناهای چهارگوش و تیز اشاره کرد که در تزئینات آن از پیکر تراشی، سنگ تراشی و عناصر باستانی تمدن هایی مانند ایران و بین النهرین استفاده می‌شود.

 

 

قصر بلودر وین ​

کاخ بلودر وین یکی از کاخ‌های معروف نمونه های به جای مانده از سبک معماری باروک در جهان می‎باشد که شامل 2 بخش بالایی و پایینی، اصطبل شاهی، حیاط بزرگ، باغ و محوطه سبز کاخ، آبنمای پلکانی است. قصر یا کاخ بلودر در اوایل قرن 17 توسط شاهزاده یجین ساویو Prince Eugene of Savoy ساخته شد که در حال حاضر در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در بخش فوقانی کاخ، مجموعه‌ای از نقاشی‌های زیبا از نقاش‌های معروف مانند اسکار کوکوشکا Kokpschka، گوستاو کلیمنت Klimt و اگون شیله Schienle وجود دارد. در طبقات پایین کاخ نیز آثار هنری متعددی از قرون وسطی تا تاریخ معاصر اتریش را در خود نگه می‌دارد. قسمت بیرونی کاخ هم شامل فضای سبز و اسطبل اسب‌ها است. یکی از بهترین و مدرن‌ترین قسمت های قصر بلودر، ساختمان بولدر 21 (Belvedere 21) می‌باشد که در آن آثار هنری مدرن، فیلم، موسیقی و معماری مدرن وین نگهداری می‌شود.

 

تصاویر مرتبط

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
0 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.