شرکت هواپیمایی قطر

۱۳۹۸ ۱۶ بهمن

هواپیمایی قطر ایرویز که شرکت هواپیمایی پرچمدار قطر است در سال‌های اخیر توانسته نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین شرکت‌های هواپیمایی سر زبان بیندازد؛ کادر پروازی مجرب، هواپیماهای جدید، پروازهای ایمن و پرواز به ۵ قاره جهان، همه و همه عواملی تاثیرگذار در انتخاب این شرکت هواپیمایی برای مسافران است. ایرلاین قطرایرویز در مقایسه با ایرلاین‌های کشورهای اروپایی همچون لوفت هانزا، کی ال ام، ایرفرانس و همچنین هواپیمایی کشورمان، ایران ایر، بسیار جوان به شمار می‌رود. این هواپیمایی در سال ۱۹۹۳ در دوحه قطر راه‌اندازی شد و اولین پرواز خود را با بوئینگ ۷۶۷ در سال ۱۹۹۴ انجام داد؛ بوئینگی که از هواپیمایی کویت ایرویز قرض گرفته بود. در سال‌های نخستین مسیرهای پروازی به ابوظبی، دبی، بانکوک، کویت، لندن، مسقط و برخی شهرهای دیگر تنها با دو ایرباس A310s صورت می‌گرفت اما طولی نکشید که قطر ایرویز با اضافه کردن ۳ هواپیمای بوئینگ مسیرهای پروازی و تعداد مسافران خود را بیشتر کرد داد.

 

کلاس‌های پروازی قطر ایرویز

قطر ایرویز سه کلاس پروازی فرست کلاس، بیزنس کلاس و اکونومی دارد که در سفر با این هواپیمایی خدمات متفاوتی ارائه می کنند.

 

فرست کلاس

کابین‌های فرست کلاس هواپیمایی قطر صندلی‌هایی تخت شو دارند که ۱۸۰ درجه باز می شود و مجهز به سیستم ماساژ نیز هستند. امکانات صوتی تصویری همراه با نمایشگر ۲۶ اینچی نیز فراهم است تا مسافران فرست کلاس راحت و آسوده سفر کنند. البته امکانات فرست کلاس، بسته به مسیرها و هواپیماهای مختلف کمی تغییر می‌کند.

بیزنس کلاس

صندلی‌های بیزنس کلاس قطر ایرویز نیز به صورت ۱۸۰ درجه باز می‌شوند و مجهز به سیستم ماساژ هستند. این نوع کلاس پروازی نیز در مسیرهای مختلف ممکن است کمی تغییر کند.

اکونومی

کلاس اکونومی قطر ایرویز نیز صندلی‌هایی بسیار راحت دارد و با توجه به هواپیما و مسیر پرواز، این صندلی‌ها مجهز به مانیتور و شارژر نیز هستند.

 

تصاویر مرتبط

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
0 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.