ترمینال های فرودگاه مهرآباد

۱۳۹۹ ۱۵ فروردین

هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان را بخش خصوصی در سال 1371 در کرمان و فقط با دو فروند هواپیمای مسافربری راه اندازی کرد. امروز ماهان بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ایران است که با 54 فروند هواپیمای مسافربری و باری هر روز 52 پرواز داخلی و بین‌المللی مستقیم دارد. هر دو پرواز داخلی و خارجی ماهان کلاس معمولی و تجاری دارند.

پروازهای ورودی هواپیماهای شرکت هواپیمایی ماهان به ترمینال 6 و پروازهای خروجی از ترمینال 4 انجام می‌شود.

 

هواپیمایی ایران ایر

ایران‌ایر یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه است است که در زمان شروع به کار مردم ایران آن را با نام هما (هواپیمایی ملی ایران) می‌شناختند. شرکت هواپیمایی ملی ایران در واقع از ادغام دو شرکت «ایرانیان ایرویز» و «پرشین ایرسرویس» تشکیل شده است. در حال حاضر ناوگان ایران‌ایر مسافران را بین 40 مقصد داخلی و بین‌المللی در دو کلاس پروازی «هما کلاس» و «کلاس اکونومی» جابه‌جا می‌کنند. پروازهای داخلی ایران‌ایر از فرودگاه مهرآباد و پروازهای بین‌المللی آن از فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود.

پروازهای ورودی و خروجی ایران‌ایر از ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود.

 

هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان که در حال حاضر گسترده‌ترین شبکه پرواز داخلی را دارد در سال 1359 از ادغام چهار شرکت هوایی ایر تاکسی ، پارس‌ایر، ایرسرویس و هورآسمان تشکیل شد. هواپیمایی آسمان 33 فروند هواپیما دارد که به 40 مقصد داخلی و 13 مقصد خارجی پرواز دارند. 

پروازهای ورودی آسمان به ترمینال 6 و پروازهای خروجی آن از ترمینال 4 انجام می‌شوند.

 

هواپیمایی معراج

شرکت هواپیمایی معراج را بخش خصوصی در سال 1389 راه‌اندازی کرد و از جوان‌ترین شرکت‌های هواپیمایی کشور است. اگر زمان‌بندی و تاخیر نداشتن برای‌تان خیلی اهمیت دارد می‌توانید روی هواپیماهای این ایرلاین حساب کنید؛ چرا که از طرف سازمان هواپیمایی کشور به عنوان کم‌ تاخیرترین هواپیمایی اعلام شده است.
پروازهای ورودی و خروجی معراج از ترمینال 2 انجام می‌شود.

 

هواپیمایی کیش ایر

اولین بار در سال 1370 پرنده این شرکت هواپیمایی در آسمان ایران به پرواز درآمد. از آنجایی که این شرکت هواپیمایی گواهینامه استاندارد ایمنی هواپیمایی IOSA را دارد، یکی از امن‌ترین هواپیمایی‌های فعلی ایران است و می‌توانید با خیال راحت با آن پرواز کنید. شرکت هواپیمایی کیش‌ایر از زیرمجموعه‌های سازمان منطقه آزاد کیش است و در ابتدا برای ارتباط بیش‌تر جزیره با مراکز استان‌های دیگر راه‌اندازی شد اما بعدها پروازهای خارجی به آن اضافه شد و در حال حاضر به دبی و ابوظبی پرواز دارد.

پروازهای ورودی هواپیماهای کیش‌ایر به ترمینال 2 و پروازهای خروجی آن از ترمینال 1 انجام می‌شود.

 

هواپیمایی قشم ایر

این شرکت هواپیمایی فعالیت خود را در سال1372 و با دو هواپیمای استیجاری آغاز کرد اما در بازه زمانی کوتاهی بعد از آغاز فعالیت یعنی در 7 سال توانست 7 فروند هواپیمای دیگر به ناوگان خود اضافه کند. این هواپیمایی بعد از 10 سال فعالیت به هولدینگ سورینت واگذار شد و در این مدت با اضافه کردن هواپیما و استخدام نیروهای مجرب به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرد. پروسه واگذاری این شرکت سرانجام در سال 91 نهایی شد و نام آن از «فراز قشم» به «هواپیمایی قشم ایر» تغییر کرد و در حال حاضر یک شرکت هواپیمایی دولتی است.

پروازهای ورودی و خروجی قشم‌ایر از ترمینال 2 انجام می‌شود.

 

هواپیمایی کارون

شرکت هواپیمایی کارون نام جدید قدیمی‌ترین شرکت هواپیمایی ایرانی یعنی «شرکت هواپیمایی نفت ایران» است که دفتر مرکزی آن در شهر اهواز قرار دارد. کارون علاه بر پروازهای داخلی چندین پرواز بین‌المللی به کشورهای همسایه دارد و به صورت باربری و مسافربری فعالیت می‌کند. مالک اصلی این هواپیمایی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت است.

پرواز ورودی و خروجی هواپیماهای کارون از ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود.

 

 

ترمینال 1: کیش‌ایر، زاگرس
ترمینال 2: ایران ایر، ایر تور، آتا، قشم ایر، معراج، کارون
ترمینال 4: ماهان، کاسپین، آسمان، اترک، تابان، سپاهان، فلای پرشیا
ترمینال 4 یا 6 : سپهران، پویا، ساها (قبل از سفر، از اطلاعات فرودگاه مهرآباد استعلام شود)

تصاویر مرتبط

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
0 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.