بهترین شهرهای توریستی مالزی

۱۳۹۹ ۳۰ تیر

کوالالامپور

کوالالامپور یکی از زیباترین شهرهای مالزی می‌باشد که پایتخت همیشه فعال این کشور مهم آسیایی محسوب می‌شود. ماجرای شهرت کوالالامپور به زمانی بر می گردد که مردم مالزی برای کار در معادن قلع به این شهر مهاجرت کردند؛ به تدریج کوالالامپور یکی از مهمترین شهرهای مالزی در ایالت سلانگور شد. به شهر کوالالامپور لقب "شهر آسمان خراش ها" داده‌اند که خودش از سه منطقه اصلی به نام مثلث طلایی مالزی تشکیل شده است که منطقه بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)، منطقه کی ال سی سی (KLCC)، منطقه چینی ها یا چایناتاون (Chinatown) نام دارند. 

 

پنانگ مالزی

شهر پنانگ (Penang) مالزی در مرز آسیا و اروپا قرار دارد. جزیره پنانگ که در شمال غرب مالزی است در سال 1786 میلادی توسط نیروهای انگلیس یا بریتانیا به عنوان اولین بندر تجاری در شرق انتخاب گردید و همین امر باعث شد تا مهمترین بازارهای محلی برای تبادل اجناس و تجارت خرده فروشی در مرز آسیا و اروپا شکل بگیرد.

 

لنکاوی مالزی

لنکاوی (langkawi) لقب بهشت مالزی را به خود اختصاص داده است و در زبان مالایی به معنای"عقاب قهوه ای" می‌باشد. جزایر لنکاوی در محل برخورد تنگه مالاکا (Malacca) با آب‌های دریای آندامان قرار دارد. جزایر لنکاوی از بیش از صد جزیره تشکیل شده‌اند که بیشتر گردشگران با هدف لذت بردن از طبیعت زیبای جزیره به آنها سفر می‌کنند. از جمله مناطق دیدنی لنکاوی می‌توانیم به جزیره پولائو لنکاوی، پل هوایی لنکاوی، باغ پرندگان لنکاوی، آبشار لنکاوی، باغ برنج لامان لنکاوی، مسجد آل هانا لنکاوی اشاره کنیم.

 

منطقه جرج تاون مالزی

جرج تاون (George Town) از جمله معروف‌ترین جاذبه های توریستی مالزی می‌باشد که در سال 2008 میلادی در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. جرج تاون در واقع یک میراث فرهنگی زنده در شمال شرقی جزیره پنانگ مالزی است و به طور مستقل به عنوان شهر شناخته نمی‌شود اما از آنجایی که آثار تاریخی و فرهنگی فراوانی در این منطقه وجود دارد به آن شهر می‌گویند. معابد چینی در کنار مساجد اسلامی، موزه های بی‌نظیر و مراکز خرید متنوع در کنار انواع رستوران های مالایی، چینی و اروپایی از جمله جاذبه های گردشگری شهر جرج تاون مالزی می‌باشند.

 

شهر الور ستار مالزی

شهر الور ستار (Alor Setar) مرکز ایالت کداح مالزی می‌باشد و در استان لنکاوی قرار دارد. واژه الور استار در زبان مالایی به معنای "شهر کاسه برنج مالزی" می‌باشد. این شهر به دلیل وجود جاذبه های گردشگری فراوان توانست شهرت خوبی کسب کند. مسجد زهیر (Zahir Mosque)، برج الور ستار (Alor Setar Tower) و مجموعه بزرگ تفریحی  پکان رابو (Pekan Rabu) جزو معروف ترین جاهای دیدنی شهر الور ستار هستند. به غیر از جاذبه های گردشگری الور استار، این شهر جزو مراکز ترانزیتی مالزی محسوب می‌شود به همین دلیل امکانات حمل و نقل عمومی و تجاری مانند راه آهن، جاده های مجهز و بندرگاه کشتی در الور استار وجود دارند. بیشتر تردد انسانی و حمل بار به استان های شمالی مالزی مانند کتا باهرو، لنکاوی و پاکت از این شهر عبور می‌کنند.

 

 
 

تصاویر مرتبط

مالزی
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
0 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.