جاذبه های گردشگری اندونزی

۱۳۹۹ ۷ دی

معبد تیرتا امپول

معبد تیرتا امپول بالی Tirta Empul در نزدیکی شهر Tampaksiring، در قلب جنگل‌های سرسبز استوایی و در مرکز بالی واقع شده است.  نام معبد از منبع آب زیرزمینی به نام تیرتا امپول نشات گرفته است.معبد تیرتا امپول در سال  962میلادی ساخته شده است و یک مکان مذهبی مقدس و مهم برای انجام مراسم مذهبی هندو است که به 3 بخش تقسیم شده است که بخش مرکزی آن دارای یک استخر است که آب موجود در آن از چشمه های کوهستانی تامین می شود که به چشمه های آب مقدس شهرت دارد و اعمال مذهبی نیز از طریق آب این چشمه ها صورت می گیرد. علاوه بر این معبد حیرت انگیز، طبیعت و مناظر بسیار زیبای اطراف آن به جلوه و جذابیت این محل افزوده است، همچنین در سمت چپ معبد، یک ویلای لوکس به چشم می خورد که برای بازدید سوکارنو، اولین رئیس جمهور اندونزی ساخته شده است و اکنون محلی برای اقامت افراد مهم است. 

جزایر گیلی

جزایر گیلی اندونزی Gili Islands متشکل از 3 جزیره گیلی تراوانگان ، گیلی منو و گیلی ایر است که در جنوب غربی اندونزی قرار دارند.شنا کردن در آبهای فیروزه ای، لمس کردن ماسه های سفید،تماشای درختان نارگیل و صخره های مرجانی در این منطقه بهشتی بسیار لذت بخش است. آرامش و سکوت دلپذیری در جزایر گیلی حکم فرماست که مناسب برای گردشگرانی است که به دنبال آرامش هستند.
گیلی تراوانگان بزرگترین مجموعه این جزیره است که یک کشتی معروف  در آن به گل نشسته است و گیلی منو نیز کوچکترین جزیره بوده که به داشتن لاک پشت های دریایی شهرت دارد و از جاهای دیدنی اندونزی به شمار می رود. این جزایر شگفت انگیز در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارند و از راه قایق های تندرو قابل دسترسی هستند.

پارک تانجانگ پوتینگ

پارک ملی تانجانگ پوتینگ tanjung puting جزیره ی بورنئو در استان کالیمانتان مرکزی اندونزی واقع شده است. مساحت این پارک، ۴۱۶٫۰۴۰هکتار است. این پارک دارای طبیعتی شگفت انگیز است، منطقه ای دنج  با درختان انبوه و سرسبز که بسیار زیبا بوده و این محل را به یکی از مکان های دیدنی اندونزی تبدیل کرده است. پارک ملی تانجانگ پوتینگ محل زندگی انواع حیوانات نیز می باشد مانند گیبون، میمون ماکاک، پلنگ ابری، خرس آفتاب، پیتون، تمساح و اورانگوتان و..  که در این منطقه بکر سکنا گزیده اند. سوار شدن بر قایق و گذر از رودخانه ای نیل گون در میان درختان تنومند و انواع گونه های گیاهی حس لذت بخشی را ایجاد می کند. تماشای چشم انداز این پارک به همراه حیوانات مختلفی که دراین منطقه دیده می شوند بسیار شگفت انگیز خواهد بود.

معبد لوط بالی 

معبد لوط بالی Tanah Lot در ۴۵ کیلومتری کوتا قرار دارد.دور تا دور این معبد اسرار آمیز، گیاهان سرسبز و شگفت انگیز وجود دارد که این چشم انداز فوق العاده، زیبایی این محل را دو چندان کرده است. بر اساس عقاید مردم بالی، ماری غول پیکر از این معبد محافظت می کند و از ورود ارواح خبیث به آن جلوگیری میکند. این معبد از جاهای دیدنی اندونزی به شمار می رود و مکان مقدسی محسوب می شود، زمان ساخت این معبد به قرن 15 باز می گردد که کشیشی در طی سفر خود به این محل برای استراحت می رود و با آرامش وسکوتی دل پذیر مواجه می شود و به همین دلیل این محل دنج و آرام را مکانی مقدس برای پرستش و عبادت خدا می یابد. این معبد در میان اقیانوس هند قرار دارد و به علت جز و مد در زیر آب می رود و تا زمان پایین آمدن سطح آب تماشای آن امکان پذیر نمی باشد. گردشگران زیادی مجذوب این معبد افسانه ای شده و برای بازدید آن منتظر پایین آمدن آب و پدیدار شدن آن می گردند.

 

تصاویر مرتبط

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
0 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.