پایاب کیش، دنیای زیرزمینی

۱۴۰۱ ۲۹ اردیبهشت

قنات پایاب کیش کجاست و چرا ساخته شده است؟

قنات ها کانال هایی بودند که بوسیله آن ها آب های شیرین از جاهای مختلف منتقل می شدند و ساخت آن ها برای اولین بار در جهان به ایرانیان نسبت داده اند!قنات پایاب کیش که از آن صحبت می کنیم، قناتی بوده است که در کانال های زیر زمینی ایجاد شده بود و با داشتن قدمت ۲۰۰۰ ساله همچنان پابرجاست!شما هنگامی که پا به این پایاب بگذارید، متوجه می شوید که شیب تند این کانال آبی بصورتی بوده است که آب را به راحتی منتقل می کرده است.

 

 

پایاب به چه معناست؟

حقیقت این است که پایاب در واقع دهلیزی است که در زمان های گذشته و دور در کنار محل حفر چاه ها می ساختند! اما چرا اقدام به ساخت چنین مکان هایی می کردند؟

این دهلیزها که اولین بار توسط ایرانیان ساخته شده است بگونه ای توسعه پیدا کرده اند که می توانید با مراجعه به آن ها متوجه شوید که آب چگونه و با چه سرعتی منتقل می شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هرچقدر که عمق چاه حفر شده بیشتر باشد، شیب و طولی که برای دهلیزها هم در نظر می گیرند، بیشتر بوده است.

در این پایاب ها مکان هایی هم برای استراحت وجود داشته است که افراد برای خنک شدن مراجعه می کردند! علت هم این است که انتقال آب در این مناطق به خوبی شکل می گرفته است و همین موضوع می توانسته است که هوای خنکی در این قسمت بوجود آورد.

همین موضوع هم باعث شده است که در حال حاضر شاهد این باشیم که در این منطقه قسمت هایی را بوجود آورده اند که مسافران می توانند از آن استفاده کنند.

 

رستوران پایاب کیش و غذاهای خوشمزه آن

این رستوران در کیش به اندازه کافی مشهور است و گردشگران خارجی بسیاری را هم به خود جذب می کند.

فرقی نمی کند که در حال حاضر به کدام غذا میل داشته باشید، منوی این رستوران و آشپزهای آن به اندازه کافی کامل است که تمامی سلیقه ها را شامل می شود!

تصاویر مرتبط

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
0 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.