جاذبه های گردشگری پوکت

۱۳۹۹ ۷ دی

پارک فانوم رانگ پوکت 

پارک فانوم رانگ پوکت phanom rung با قدمتی از قرن 12 تاکنون در شمال شرقی پوکت و در نزدیکی یک آتشقشان خاموش واقع شده است. این پارک به عنوان یادبودی است که به لرد شیوا اهدا شده تا یاد این خدای باستانی مقدس تایلند، برای همیشه زنده بماند. طراحی این مجموعه تاریخی کهن از مکانی به نام مونت کایلاسا در هند نشات گرفته شده است. این جاذبه طبیعی بسیار زیبا و شگفت انگیز است و مثل یک مجموعه اسرار آمیز هر گردشگری را مجذوب خود می کند.
 فانوم رانگ  همچینی در قسمت بالای یک کوه آتشفشانی در فاصله 340 متری از سطح دریا قرار داد  که آتش فشان این کوه در قرن های گذشته فعال بوده است.پارک فانوم رانگ در بین آثار جهانی نیز به ثبت رسیده است که به با ارزش بودن این مجموعه می افزاید. در این پارک فستیوال های مختلفی نیز برگزار می شود که بسیار دیدنی و جذاب است که یکی از آنها فتح قله خائو است که یک کوه نوردی پر هیجان بوده که هر ساله در اولین شنبه ماه آپریل برگزار میشود که از ابتدای قله آغاز شده و تا رسیدن به نوک قله ادامه دارد.

 

خلیج فانگ نا پوکت 

خلیج فانگ نا پوکت phang nga bay یکی از مناطق بسیار زیبا است که در شمالی ترین قسمت پوکت واقع شده است.صخره های آهکی که از میان آب های زمردین سر بر افراشته جلوه زیبا و منحصر به فردی به این منطقه داده است. در این خلیج زیبا، غا، تالاب و سواحل بکر کوچک وجود دارد که بسیار تماشایی است. برای تفریح و دیدن این بهشت زمینی می توانید قایق اجاره کنید و یا همزمان از خوردن یک غذای خوش طعم در رستوران های رو به خلیج و تماشای چشم انداز خیره کننده لذت ببرید. خلیج فانگ نا دارای مساحتی به وسعت 400 کیلومتر مربع بوده و  بیش از 100 جزیره را در خود جای داده است که برخی از آنها به دلیل زیبایی و شگفتیهای که دارند در کتاب رکورد گینس به ثبت رسیده اند. یکی از زیباترین آنها جزیره جیمز باند است که همزمان با ساخت فیلم مردی با تپانچه طلایی از سری فیلم های جیمز باند بعد از سال 1974 دارای شهرت جهانی شد. این جزیره با مناظر بی نظیرش تحت حفاظت پارک ملی نیز می باشد. کوه پانی از دیگر نقاط دیدنی  خلیچ فانگ نا است. پانی یک جزیره کوچک است که توسط صخره‌های سنگ بزرگ و عمودی احاطه شده است. کلبه، خانه یا رستورانهای زیادی به وسیله همین پایه‌های چوبی در بخش کم عمق دریا بر روی آب ساخته شده‌اند و افرادی هستند که در آنجا زندگی ‌می‌کنند. 

 

فیل سواری پوکت

برای تماشای این سرزمین بهشتی، سوار شدن بر فیل این حیوان عظیم الجثه یک تجربه جذاب و هیجان انگیز است. در حالی که سوار بر فیل هستید از دیدن طبیعت بی نظیر پوکت لذت می برید. در کشور تایلند فقط 3000 فیل وجود دارد که از تعدادی از آنها برای جذب توریست و تفریح گردشگران استفاده می شود. فیل نماد کشور تایلند محسوب می شود چرا که در گذشته حیوان مقدسی محسوب شده، به پادشاهان تعلق داشته است همچنین در جنگ ها  نیز از فیل استفاده می شده است.

 

بازار بنزان پوکت

بنزان در لغت و زبان چینی در میان مردم آسیای جنوب شرقی ، به معنی بازار تازه  و مدرن است. معماری این بازار بزرگ بدست چینی ها و طراحان غربی انجام شده و کالاهای مرکز خرید بنزان به روش جذاب و دیدنی به نمایش گذاشته می شود . 
این بازار به دست یک خانواده معروف در پوکت بنا شده است. این خانواده قصد داشتند تا شکل متفاوتی از بازارهای محلی تایلند را نشان بدهند.در بازار بنزان کالاها به شکل  جدا از هم  مانند غذاهای تازه، گوشت، محصولات دریایی، سبزیجات، گل‌ها، شیرینی‌های تایلندی و خوراکی‌های خشک شده ارائه شده است. 

فود کورت بزرگی نیز در این بازار وجود دارد که انواع غذاهای تایلندی در آن سرو می شود که پس از گشت و گذار در این بازار می توانید یک غذای محلی تایلندی را در آنجا امتحان کنید. در بنزان همچنین در سال 2011 یک عبادتگاه کوچک چینی به نام Hok Siean Tua وجود دارد که در روبه‌روی بازار قرار گرفته است و در میان ساکنین پاتونگ محبوبیت زیادی دارد. 

تصاویر مرتبط

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
0 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.