چگونه ویزای شینگن بگیریم؟

۱۳۹۹ ۱۵ آبان

انواع ویزای شینگن:

ویزای شینگن  (USV (uniform Schengen visa: همان ویزای توریستی است که به شما این اجازه را می‌دهد که تا حداکثر ۹۰ روز در این کشورها اقامت داشته باشید و به ۳ دسته تقسیم می‌شود:

-  ویزای شینگن  نوع A: این نوع ویزا اصطلاحاً ویزای ترانزیت نام دارد و با داشتن این ویزا مسافرین می‌توانند هواپیمای خود را در کشورهای عضو شینگن عوض کنند و به کشوری خارج از این اتحادیه سفر کنند، به این معنی است که مسافر حق خارج شدن از فرودگاه را ندارد. برای گرفتن این نوع ویزای شینگن باید با در دست داشتن بلیط معتبر به سفارت مربوطه مراجعه کنید.

-  ویزای شینگن  نوع B: این ویزا هم از نوع ویزای ترانزیت است با این تفاوت که آزادی عمل بیشتری به دارنده‌ی آن می‌دهد و مسافر می‌تواند حداکثر به مدت ۵ روز از طریق مرزهای زمینی کشورهای عضو شینگن به مقصد دیگری سفر کند. برای گرفتن این نوع ویزای شینگن هم باید به سفارت‌های مربوط مراجعه کنید.

-  ویزای شینگن  نوع C: ویزای نوع c همان ویزای توریستی رایج است که برای اکثر مسافرانی که قصد سفر به کشورهای عضو شینگن را دارند صادر می‌شود و امکان گشت و گزار در تمامی کشورهای عضو را در مدت زمان تائید شده به مسافر می‌دهد. لازم به ذکر است که نوع این ویزای شینگن بنا به درخواست مسافر و تصمیم سفارت می‌تواند به‌صورت یک‌بار ورود یا چند بار ورود صادر شود.

ویزای شینگن نوع (LTV (limited territorial visa: ویزای LTV این مجوز را به شما می‌دهد که فقط به محدوده‌ی کشوری که به شما اجازه داده شده است سفر و اقامت کنید و اجازه‌ی ورود به دیگر کشورهای عضو شینگن را ندارید.

ویزای شینگن نوع (NV (national visa: این نوع ویزا، بلند مدت است و امکان سفر طولانی را برای دارندگانش فراهم می‌کند، بیشتر دارندگان این ویزا تجار و بازرگانان هستند که می‌توانند چندین بار در طول یک سال به این کشورها سفر کنند. به‌علاوه محققان بین‌المللی و متخصصانی که برای انجام تحقیقات سفر می‌کنند و بیمارانی که قصد درمان دارند با ارائه‌ی مدارک معتبر می‌توانند از این ویزا استفاده کنند‌. (با توجه به شرایط متقاضی این ویزا بیشتر از یک سال هم قابل تمدید است.)

 

 

 

 

مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن:

  • اصل پاسپورت با ۶ ماه اعتبار از زمان خروج از کشور با امضا شخص مسافر

  • دو قطعه عکس ۳*۴ رنگی، تمام‌رخ با زمینه سفید، حداکثر برای ۶ ماه اخیر (عکس با گذرنامه یکی نباشد)

  • اصل شناسنامه و ترجمه از کلیه صفحات آن

  • اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضا بانک فقط به زبان انگلیسی (با مانده‌حساب بالای ۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال)

  • اصل و ترجمه سند مالکیت به نام مسافر (چنانچه خانواده باشند سند مالکیت به نام سرپرست خانواده کافی است)

  • اصل و ترجمه مدارک شغلی

​نکات مهم در خصوص ویزای شینگن: 

 

  • داشتن ویزای شینگن  قبلی، امتیاز محسوب می شود اما تضمین مجدد برای ورود به محدوده‌ی شینگن نیست.

  • مسافر بایستی از کشور صادرکننده‌ی ویزا به محدوده‌ی شینگن وارد شود و پس از یک شب اقامت سفر خود را به دیگر کشورها ادامه دهد، در غیر اینصورت پلیس‌های مرزی می‌توانند به مسافر اجازه‌ی ورود به دیگر کشورهای شینگن را ندهند.

  • در صورتی که بعد از اقدام به درخواست ویزای شینگن ، تقاضای شما از طرف سفارت موردنظر رد شد زودتر ۶ ماه برای درخواست ویزای مجدد اقدام نکنید.

  • اگر از طریق آژانس‌های هواپیمایی اقدام کردید، بدانید که آن‌ها درخواست‌کننده‌ی ویزای شینگن هستند و تصمیم نهایی برای صدور یا رد ویزا به عهده‌ی سفارت است.

 

تصاویر مرتبط

شنگن
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
0 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.