باید ها و نباید های سفر به خارج از کشور

۱۳۹۹ ۱۵ آبان

باید ها و نباید های سفر به خارج از کشور

سفر یکی از لذت بخش ترین لحظات زندگی است و فرد با سفر به مناطق مختلف، تجربیات جدیدی را به دست می آورد.

حال اگر این سفر به خارج از مرز های کشور باشد، بی شک یکی از هیجان انگیز ترین اتفاقات زندگی فرد به شمار می آید و می تواند با فرهنگ، آداب و رسوم مختلف آشنا شود. اما این گونه سفر ها معمولا به دلیل آشنایی نداشتن با زبان و بسیاری مسائل دیگر، با برخی مسائل و مشکلات نیز می تواند همراه باشد.

سفر به طور کل باید ها و نباید های مخصوص به خود را دارد جال آن که این سفر به مقصد فرهنگ و زبان بیگانه ای باشد؛ با وبلاگ دکترتیکت در  آشنایی بیشتر با باید ها و نباید های سفر به خارج از کشور همراه باشید.

پیش از سفر برنامه ریزی کنید

اگر پیش از سفر، برنامه ریزی های لازم را انجام نداده و یا موضوعی را حتی به ظاهر کم اهمیت در نظر نگرفته باشید، ممکن است در طول مدت اقامت خود در کشور مقصد، همین برنامه نداشتن و یا کم توجهی، سفر را به کام شما تلخ کرده و خاطره ای بد برای شما بوجود آورد.

پس حتما پیش از سفر بطور کامل برنامه ریزی کرده و در برنامه سفر خود، تمام نکات را درنظر بگیرد تا سفری خاطره انگیز و به یاد ماندنی برای خود به ارمغان آورید.

مشورت با افراد با سابقه

همانطور که گفته شد به دلیل آداب و فرهنگ های مختلف، سفر به هر کشور، شرایط خاص خود را دارد، پس بهتر است پیش از اقدام به سفر، با افرادی که سابقه سفر به کشور مقصد سفر شمارا دارند، مشورت کرده و نکات مهم درخصوص آن کشور از آنها کسب کنید.

اطلاع کامل از سلامت جسمی خود

حتی اگر از سلامت خودتان مطمئن هستید، بد نیست، چهار تا شش هفته قبل از سفر، یک معاینه کامل پزشکی انجام دهید و داروهای لازم را از داروخانه بگیرید چون اگر در سفر خارج از كشور دارویی را تمام كنید هیچ داروخانه‌ای بدون نسخه به شما دارو نمی‌فروشد. حتما قرص‌ها را بشمارید و كمی هم داروی اضافه‌تر همراه‌تان باشد.

در مورد کشور مقصد مطالعه کنید

حتما كتاب زیاد بخوانید و سعی كنید اطلاعات‌تان را در مورد كشوری كه به آن سفر قصد سفر دارید، بالا ببرید. به اخبار روز توجه داشته باشید و در جریان تحولات و موضوعات اطراف‌تان قرار بگیرید. اگر مقصد سفرتان شهری گرم و ساحلی است، تغییرات آب و هوایی را تا زمان برگشت تان بررسی کنید.با این کار هم متوجه می شوید چه ، چیزهایی باید با خودتان ببرید و هم بهتر می توانید، برای گشت وگذار و تفریح برنامه ریزی کنید.

اختلاف ساعت را درنظر بگیرید

اختلاف ساعت کشور خودتان با کشور مقصد ، را در نظر بگیرید و سعی کنید یکی دو روز قبل از رفتن، خواب تان، را در شهر و خانه خودتان تنظیم کنید.معمولا دو ساعتی، دیر و زود خوابیدن یا بیدار شدن، تمرین خوبی است.

کمی زبان یاد بگیرید

بد نیست در حد چند کلمه از زبان رایج کشور مقصد را بلد باشید.شاید در مواقع اضطراری یا برای کمک خواستن به دردتان خورد و یا حتی در بازار، تاکسی، رستوران و دیگر زمان ها و مکان های سفرتان توانست کمکی حتی در حد کوچک به شما کرده باشد.

بلیط و محل اقامت خود را از پیش تعیین کنید

بلیت اینترنتی بگیرید.بزرگ ترین مزیت این بلیت این است ، که چون اطلاعات پرواز شما با تمامِ جزئیات، روی کامپیوترهای فرودگاه وجود دارد، اگر بلیت تان را جا بگذارید، گم کنید یا از شما بدزدند برنامه سفرتان سرجایش است .حتی می توانید آن را تغییر دهید بدون این که، به صدور مجدد بلیت پرینت شده روی کاغذ نیاز باشد.اگر شرکت هواپیمایی تان امکان ، صدور کارت پرواز را به صورت اینترنتی ارائه می کند، حتماً از این امکان هم استفاده کنید، تا در فرودگاه وقت تان کمتر تلف شود.

محل اقامت خود را نیز پیش از سفر انتخاب و رزرو کنید تا در هنگام رسیدن به مقصد دچار سردرگمی شده و همچنین مجبور به پرداخت هر هزینه ای برای اقامت خود شوید.

به فرهنگ و قوانین کشور مقصد احترام بگذارید

نکته مهم برای هر مسافر خارجی این است که، به فرهنگ و قوانین کشوری که در آن مهمان شده احترام بگذارد، به ملیت و شخصیت هایی که برای مردم آن سرزمین مهم هستند توهین نکند، و با افراد بومی درگیر نشود.

تصاویر مرتبط

سفر
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
0 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.