آشنایی با شرکت هواپیمایی ایران ایر تور

۱۳۹۹ ۱۵ آبان

تاریخچه شرکت هواپیمایی ایران ایرتور

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، با هدف توسعه گردشگری و سفرهای زیارتی و همچنین برگزاری تورهای داخلی و خارجی، توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) در سال ۱۳۵۱ تاسیس گشت.

این شرکت پس از گذشت ۱۰ سال از زمان تاسیس، اقدام به برگزاری تورهای منظم به مقصد شهر مقدس مشهد نمود.

این تور از ابتدا با استقبال مسافران روبرو گشت و به همین علت این شرکت تا ۲ سال بعد به برگزاری تورهای دیگری در نقاط مختلفی همچون شارجه، دبی، چین، هند، کوالالامپور و سنگاپور مبادرت ورزید.

این شرکت پس از برگزاری موفق تورهای مشهد و همچنین انتخاب شهر مشهد به عنوان مرکز عملیات پروازی، توانست، با ۱۳ مرکز استان های دیگر ایران، ارتباط مستقیم هوایی از طریق آسمان شهر مشهد برقرار نماید.

در همین زمان علاوه بر ایجاد این ارتباط، ایران ایر تور توانست با بر عهده داشتن مسئولیت برگزاری ۵۵ درصد از پروازهای حج عمره و حج تمتع، آن هم از مبدا شهرهای مختلف ایران، پروازهای بین المللی و منطقه ای به مقصدهایی همچون دمشق، استکهلم، مسکو، عشق آباد و تاشکند را به برنامه های پروازی خود بیفزاید. در آن زمان، ناوگان هواپیمایی ایران ایرتور تنها دارای ۱۹ فروند هواپیما بود.

این شرکت تنها به همین چند مسیر در ادامه راضی نشد و برنامه های پروازی بسیار زیادی را به مرحله اجرا رساند. از جمله آن ها می توان به برگزاری سمینارهایی با شرکت مدیران و مسئولان شرکت های توریستی اشاره کرد.

این شرکت در ادامه فعالیت خود از کشورهای مختلفی همچون آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، سوئیس، اتریش، انگلستان، امارات، بحرین و کویت جایزه های مختلفی دریافت نمود که بی شک همه این ها جزئی غیر قابل انکار از افتخاراتش است.

این ایرلاین تا به اکنون بیش از ۲۶ میلیون نفر مسافر را در اکثر شهرهای ایران جا به جا کرده است. در حال حاضر ناوگان هواپیمایی ایران ایر تور، دارای ۵ فروند هواپیمای MD-82-83 است که هرکدام بین ۱۶۳-۱۵۸ نفر مسافر ظرفیت دارند.

این ایرلاین تا سال ۱۳۸۹، یکی از ایرلاین‌های دولتی ایران به حساب می آمد. در ادامه فعالیت این شرکت، بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، ایران ایرتور با قیمت ۵۴ میلیارد تومان به شرکتی به نام هسایار که یکی از زیرمجموعه‌ های وزارت دفاع ایران بود واگذار شد اما، ۴ چک پرداختی این شرکت به صورت متوالی برگشت خورد و به این صورت این واگذاری لغو شد.

در ادامه  مزایده دیگری در تاریخ ۵ دی سال ۱۳۹۴ صورت پذیرفت که به موجب آن، شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با ارزش ۳۴ میلیارد تومان به بخش خصوص واگذار شد.

این شرکت در حال حاضر به صورت یک شرکت مستقل توسط بخش خصوصی اداره می شود و دارای پروازهایی به مقصدهای داخلی و خارجی است.

شرکت ایران ایرتور، یکی از شرکت های هواپیمایی ایرانی بوده که دارای یکی از مجرب ترین و خبره ترین منابع انسانی هواپیمایی کشور اعم از خلبانان، مهندسین فنی، مهمانداران و … است.

 

 

 

تصاویر مرتبط

ایرتور
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
0 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.