خلیج فانگ نگا پوکت

۱۳۹۸ ۱۹ بهمن

معرفی خلیج فانگ نگا پوکت

خلیج فانگ نگا پوکت Phang Nga Bay حدود 400 کیلومتر مربع مساحت دارد و در شمال تنگه مالاکا واقع شده است. خوشبختانه از سال 1981 میلادی خلیج فانگ نگا به عنوان بخشی از پارک ملی او فانگ نگا Ao Phang Nga National Park به یک منطقه حفاظت شده تبدیل شد و هنوز هم در وضعیت خوبی به سر می برد و هجوم گردشگران به آن نتوانسته زیبایی و بکر بودن این خلیج را از بین ببرد.نام خلیج فانگ نگا در حقیقت به نام بومیانی اشاره دارد که در گذشته در این ناحیه زندگی می کردند و محیط زندگی آنها جنگل های بارانی این نواحی بود. حالا در خلیج فانگ نگا بیش از 100 جزیره کوچک وجود دارد که همگی دارای جنگل و پوشش گیاهی انبوه هستند.

 

جزیره جیمز باند خلیج فانگ نگا

جزیره ای که با نام جیمز باند شناخته می شود در سطح جهانی مشهور است و نام واقعی آن کو تاپو Koh Tapu می باشد. دلیل نامگذاری جالب جزیره فیلمی است که در سال 1974 میلادی در این جزیره ساختند که نام آن مردی با تفنگ طلایی بود. جزیره جیمز باند دارای چند غار طبیعی است و دو ساحل شنی نیز در خود دارد که مورد توجه گردشگران ایرانی قرار می گیرند. نکته ای که خوب است پیش از بازدید از جزیره جیمز باند بدانید این است که آب اطراف این جزیره عمق کمی دارد و رنگش نیز سبز می باشد و جای مناسبی برای قایق سواری و عکاسی دارد. جزیره اصلی جیمز باند در حقیقت یک جزیره با ارتفاع 20 متر است که در اطرافش 8 متر آب قرار دارد. در گذشته این جزیره مکانی برای ماهیگیران بومی بود اما حالا یک جاذبه گردشگری به شمار می آید و کاربری قبل خود را از دست داده است.

 

تفریحات و امکانات خلیج فانگ نگا پوکت

بومیان بسیاری در این ناحیه گردشگران را سوار بر قایق های سنتی و چوبی خود کرده و در منطقه می گردانند.از دیگر تفریحاتی که در خلیج فانگ نگا وجود دارد، بازدید از غارهای طبیعی می باشد که در قسمت زیرین جزایر و در پس صخره ها ساخته شده اند.تفریح دیگر در این جزیره غواصی نیز می باشد زیرا آب این خلیج بسیار زلال است و ماهی های اقیانوسی در آن به چشم می خورند که تماشای آنها هم طرفداران زیادی دارد.ماهیگیری نیز از دیگر تفریحات خلیج فانگ نگا است اما کمتر مورد توجه توریست های خارجی قرار می گیرند؛ با این حال باز هم جزو سرگرمی های این ناحیه هستند.

 

تصاویر مرتبط

خلیجفانگ
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
0 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.