"جاذبه های گردشگری جهان"

  • گنبد قابوس گلستان

    گنبد قابوس گلستان

    در گوشه ای از شمال شرق کشورمان و در استان زیبای گلستان، سازه ای تاریخی وجود دارد که با عنوان برج گنبد کاووس یا برج گنبد قابوس شناخته می شود و لقب برج آزادی را نیز به آن داده اند. این بنا به عنوان پانزدهمین اثر تاریخی ایران، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. برج گنبد قابوس لقب بلندترین برج آجری جهان را به خود اختصاص داده است.
    -
    Gonbad-e Kavus
    ... بیشتر بخوانید
  • گذرگاه ساحلی غول پیکر ایرلند شمالی

    گذرگاه ساحلی غول پیکر ایرلند شمالی

    گذرگاه غول منطقه‌ای عجیب واقع در ایرلند شمالی است. حدودا 60 میلیون سال پیش، بعد از فوران آتشفشانی در این منطقه مواد مذاب پس از سرد شدن تبدیل به تجمعی از سنگ‌های بازالت شده‌اند.
    -
    Giant's Causeway
    ... بیشتر بخوانید
  • موزه تماشاگه زمان تهران

    موزه تماشاگه زمان تهران

    شهر تهران با توجه به این که پایتخت حکومت چندین سلسله در تاریخ بوده آثار تاریخی و همینطور خانه هایی با قدمت بالا بسیار زیاد در این شهر دیده می شود. در میان کاخ ها و موزه های شهر تهران موزه زمان یکی از زیباترین و بهترین کاخ هایی است که می توانید اوقات فراغت خود را در آن بگذرانید. این موزه حدود ۱۶ سال پیش به عنوان اولین موزه ساعت ایران در خیابان زعفرانیه تهران تاسیس شد.
    -
    Museum of Time
    ... بیشتر بخوانید
  • معبد آسمان پکن

    معبد آسمان پکن

    معبد آسمان در پارکی معروف به نام هِون یا بهشت ساخته شده است و به همین خاطر به آن معبد بهشت نیز گفته می شود. این عبادتگاه نیز از جذاب ترین عبادتگاه های پکن به شمار می آید. معبد آسمان مربوط به آیین تائوئیسم است که آن را فردی به نام تائوتسه به وجود آورد. معبد آسمان در سمت شرقی پکن قرار دارد و از سلسله مینگ به جای مانده است. این مکان را بین سال های ۱۴۰۶ تا ۱۴۲۰ میلادی ساختند اما در سال ۱۹۹۸ نام آن را در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رساندند.
    -
    Temple of Heaven
    ... بیشتر بخوانید
  • چشمه آبگرم دهانه یوتا آمریکا

    چشمه آبگرم دهانه یوتا آمریکا

    نام این چشمه به معنای دهانه ی حیات است و به همین دلیل با اسم دهانه شناخته می شود. باید به این چشمه کاملا نزدیک شوید تا به عمق زیبایی آن پی ببرید زیرا چشمه ی دهانه با سنگی گنبدی شکل کاملا احاطه شده است. چیزی شبیه به کندوی عسل، کندویی که می توان در آن شنا، غواصی یا استراحت کرد
    -
    emrica
    ... بیشتر بخوانید
  • کاخ اردشیر فارس

    کاخ اردشیر فارس

    استان فارس یکی از کهن ترین مناطق کشور است که در جای جای آن می توان محوطه ها و ابنیه تاریخی زیادی را مشاهده کرد. این منطقه از کشور، از سال های دور اهمیت باستان شناسی زیادی داشته و محل مناسبی برای کاوش ها و حفاری های باستان شناسان مطرح دنیا بوده است.
    -
    Palace of Ardashir
    ... بیشتر بخوانید
  • تالاب انزلی

    تالاب انزلی

    بندر انزلی یکی از شهرهاییست که در سفر به گیلان، دیدن آن را نباید از دست داد. این شهر بزرگ ترین بندر ایران در سواحل جنوبی دریای مازندران است. طبق آمار سازمان هواشناسی کشور، بندر انزلی پر باران ترین شهر ایران محسوب می شود.
    -
    Anzali Lagoon
    ... بیشتر بخوانید
  • دریاچه اوان الموت قزوین

    دریاچه اوان الموت قزوین

    در دامنه کوه خشچال در منطقه الموت در ۷۵ کیلومتری قزوین یکی از زیباترین دریاچه های طبیعی ایران قرار دارد که چشم اندازهای تماشایی آن را از معروف ترین دریاچه های ایران کرده است.
    -
    Ovan Lake
    ... بیشتر بخوانید
  • کاخ بیلربی استانبول

    کاخ بیلربی استانبول

    کاخ بیلربی ( به ترکی Beylerbeyi Sarayı، بیلربی به معنای "پروردگار اعیان") در قسمت آسیایی استانبول واقع شده و مکان کنونی این کاخ دقیقا در قسمت شمالی پل بسفر و محله بیلربی استانبول می باشد. این کاخ در فاصله سال های 1861 تا 1865 به دستور سلطان عبدالعزیز به عنوان اقامتگاه تابستانی و محلی برای ملاقات سران کشورهای دیگر ساخته شد. خانم اوژنی (همسر لوئی ناپلئون و ملکه فرانسه) در مسیر بازگشایی کانال سوئز در سال 1869 از این کاخ دیدن کرد و بعدها پنجره ای مشابه پنجره این کاخ، در کاخ خود ساخت.
    -
    Beylerbeyi Palace
    ... بیشتر بخوانید
  • خانه طباطبایی ها کاشان

    خانه طباطبایی ها کاشان

    در یکی از محله های تاریخی کاشان به نام سلطان امیراحمد و پس از گذر از کنار چندین بنای تاریخی به خانه ای می رسیم که در جوار بقعه مطهر امامزاده سلطان امير احمد(ع) از فرزندان امام موسی كاظم (ع) قرار دارد. این ساختمان به خاطر داشتن زیبایی های بی بدیلش به عروس خانه های ایران شهرت دارد. این خانه 4730 مترمربع وسعت دارد و بخش های متفاوتی را با کاربری های متنوع شامل می شود.
    -
    Tabātabāei House
    ... بیشتر بخوانید